Dobroć jest ważniejsza niż mądrość, a uznanie tej prawdy to pierwszy krok do mądrości. Theodore Isaac Rubin

jakie olej do Hondy HRV

aaaaJa i cała reszta...aaaa

Temat: Przypadłości HR-V
" />Witam,
Jestem od 2 lat posiadaczem hondy HR-V 1.6 4x4.
W momencie zakupu miała przebieg 65tys km, teraz ma ok 85tys.

Jak już wyczytałem na tym forum trzeba uważać na olej w tylnym moście - u mnie też już piszczy przy ostrych skrętach i będę musiał pomyśleć czy sam dokonać naprawy czy dać do ASO lub innego warsztatu.

Poza tym auto na razie bezawaryjne. Wymieniałem do tej pory tylko żarówki i olej. Jedynie co to wymiana tylnej żarówki mogła by być łatwiejsza.

Bardzo delikatne ślady rdzy na nadkolach.

Genialna wentylacja - w zimie po 2 kilometrach szyby i lusterka są odmrożone i odparowane.

Jeżdżę dynamicznie ale staram sie operować gazem oszczędnie - średnie spalanie od roku mam około 8,5l.

Samochód nie jest demonem prędkości, ale jak spadnie śnieg to przynajmniej nie boję się wyjechać na nasze "odśnieżone" drogi. Na śniegu przy dobrych oponach HR-V trzyma się drogi bardzo dobrze - inne samochody "tańczą", a ja jadę w miare prosto.

Mam jednak pytanie do zużycia oleju. Przeczytałem w innych wątkach, że Hondy często lubią brać olej. W moim przypadku HR-V bierze ok. 1 litra na 5 tyś. km (pełny syntetyk). Wydaje mi się, że to jednak dużo. Zresztą wyczytałem gdzieś w sieci, że w pewnym momencie użytkowania HR-V zaczyna dość mocno brać olej. Nie znalazłem jednak odpowiedzi dlaczego tak sie dzieje. Czy ktoś wie?

Prosiłbym o wasze opinie w sprawie zużycia oleju (dlatego wątek w tym temacie).

Tomek
Źródło: forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=6365



Temat: Olej w tylnym moscie HR-V
" />Witam serdecznie, chcialbym sie podzielic wrazeniami z wymiany oleju w tylnym moscie w Hondzie HR-V 2000, stan licznika 105kkm (wg licznika:))). Z tylu dochodzily dziwne dzwieki podczas skrecania na maxa, kupilemn dwie butelki oleju DPS-F w salonie Karlik w poznaniu (75pln/ litr). Wjechalem do kolegi na kanal, odkrecilem dwie sruby zlalem olej, nalalem 1 litr swiezego, pojezdzilem troche, zlalem nalalem kolejny 1 litr i juz! Cisza spokoj (sumienia). W salonie koszt uslugi ok 250 pln (calkowity). Dlatego prosze napisac czy cos pominalem z czynnosci, czy tez ten zakres ktory wykonalem jest wystarczajacy? Pozdrowki
Źródło: forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=5655


Temat: HRV 1999r 4x4 przy skrecie w lewo cos sie dzieje z tylu
" />Na 120% bylem pewny, ze to opony. Po Twoim poscie zaczalem szukac info w necie i okazuje sie, ze faktycznie. Honda HR-V czy CR-V musi miec specjalny olej w tylnym moscie. Z tego co znalazlem to nalezy go zmienic tylko na olej Hondy, ktory do tanich nie nalezy. Przede wszystkim przed zmiana mile widziane jest plukanie tylnego mostu, a wrecz konieczne jesli przy zalaczniu sie tylnego napedu slychac piski itp.

Oczywiscie rowniez udalem sie do serwisu Hondy celem wymiany ow speclanego oleju, ktory kosztuje 76pln za 1l !!!! + 1l i kolejne 76pln na plukanie + 112pln robocizna. Dostalem dobry rabat i zaplacilem 216pln. Robotka wykonana w Karliku na ul. Kaliskiej - Poznan.

Po operacji i ponad 200pln mniej w kieszeni autko rzeczywiscie nie halasuje i nie trzesie przy skrecie. Az dziw bierze, ze olej moze miec taki wplyw na dzialanie tylnego mostu. A wszystko przez hydraulike, ktora ma ogromny wplyw na zalaczanie sie tylnej osi ...ale o tym juz nie bede pisal, tylko polece dla zainteresowanych obszerna lektore: http://www.hondapl.org/hrv/opis/opis.html
Źródło: forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=3830


Temat: Wyciek oleju i inne sprawy - czy warto inwestować
" />Drodzy Forumowicze,

zastanawiam się nad kupnem HR-V z 99 roku za ok 18 000 zł. Chciałbym usłyszeć Wasze opinie, czy usterki stwierdzone w serwisie Hondy są poważne. Mechanik stwierdził:


Źródło: forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=8892


Temat: hr-v kilka pytan...
" />witam wszystkich Hondziarzy.
zakupiłem honde hr-v i mam kilka pytan:
1.czy ktos sie moze spotkal z nastepujacym zjawiskiem. podczas otwierania drzwi kierowcy dochodzi dzwiek centralnego zamka, jakby caly czas probowal zamknac lub otworzyc drzwi. podobnie dzieje sie podczas jazdy jednak zadne z drzwi sie nie zamykaja.autko ma alarm chyba fabryczny. gdzie szukac usterki, czy to moze byc jakies drobne zwarcie??
2. autko ma przejechane 70000km, jaki olej mu wlac? nie wiem jaki jest obecnie bo nie ma zadnej info na ten temat. lac syntetyk czy pol??

bede bardzo wdzieczny za wszelkie porady. dzieki
Źródło: forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=8746


Temat: HONDA HRV DRGANIA PRZY SKRETACH
" />WITAM , zakupilem model hondy HR-V z 1999 roku (auto sprowdzone)moje 1sze auto, odebralem ja od mechanika teraz i przy skretach w lewo i prawo, czy jade powoli, czy szybko.... przenoszone sa drgania z samochodu lub osi tylnej na cala karoserie.... Sluchac ze jest gdzies to z tylu. Mechanik nie wie co to moze dokladnie byc..., czy mieliscie podobny przypadek...??? prosze o pomoc lub dobra porade. Kiedy auto jedzie na wprost nie ma zadnego drgania, auto prowadzi sie plynie.

ps. wczesniej ktos napisal ze to olej na dyfrze... hmmm cos wiecie na ten temat.
Prosze o kontakt
gg 3936681 lub opinie a forum.

Dziekuje
Źródło: forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=9852


Temat: Czy Hondy biora olej???
" />
">HR-V '99 1.6 16V 105KM, 170 tys. Od nowości Shell Helix 5W40, zaczęła brać przy 120K, aktualnie spala ok. 0.7-0.8 L / 1000 km. Zazwyczaj dolewałem shella, ale bywało tez castrol. Aktualnie Zalałem Motulem i wygląda na to, że troszkę mniej bierze. Olej wymieniam co rok, czyli ok 12K km.
W ASO usłyszałem, że ten model tak ma, a silnik jest w jak najlepszej kondycji, a oleju nie trzeba zmieniać na semi czy mineralny. Branie oleju jest denerwujące, już pomijając oczywistą kasę na sam olej, ale w sumie raz w tygodniu robię dolewkę żeby utrzymać olej na w miarę stałym poziomie, a przy codziennych dojazdach do roboty robię miesięcznie ponad 1k.
Nie wiem ogólnie co z tym zrobić, w sumie gdzie się nie spytam to troszkę inne opinie na ten temat są. Zaprzyjaźniony mechanik powiedział, że olej ewidentnie leci przez cylindry, wymiana uszczelek pod zaworami niewiele da. Silnik, jak i całe auto, jest mechanicznie niesamowicie bezawaryjne, nie chcę grzebać w silniku, wolę już ten olej dolewać. Tylko nie wiem co będzie przy 200K, a to już jest podobno spory przebieg jak na japońce. Auto nigdy nie było katowane, mam je od nowości, serwisowane w ASO.


Jak silnik nieumiejętnie eksploatowany (żeby nie napisać skatowany) to będzie brał - silniki hondy wbrew pozorom łatwo przykatować gdyż same się proszą o jazde pod czerwoną kreskę, co w pewnych warunkach (np. nierozgrzany silnik) szybko spowoduje odkształcenie się pierścieni. Sprawność samego silnika na tym za bardzo nie ucierpii ("brany" olej będzie uszczelniał) natomiast może się to przyczynić do szybszego spalenia katalizatora, niewłaściwej pracy sondy lamda itp. Co do przebiegu - poprzednia moja honda (Accord 2.0 VTEC z 2000r.) miała nastukane grubo ponad 300kkm w chwili kiedy ją sprzedawałem - cały czas eksploatowana na oleju synetycznym, wymianianym co 10kkm, jeźdżone było delikanie, bez szaleństw i do końca nie brała oleju.
Źródło: forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=4841


Temat: hrv olej w tylnym moscie.
" />witam. mam pytanko czy ktos moze wymienial sam ten olej w tylnym moscie? w manualu jest napisane zeby wlac Genuine Honda ATF PREMIUM a na forum pisza ludzie ze dps-f, wiec ktory?
dzieki za pomoc
Źródło: forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=9060



Wątki

Cytat


Dobry lis nie zjada kur swego sąsiada.
Dla chcącego nie ma nic trudnego. Erazm z Rotterdamu
Absurd: przekonanie sprzeczne z twoimi poglądami. A. Bierce
Est quaedam flere voluptas! - I łzy są jakąś rozkoszą! Owidiusz
Aby otrzymać pożyczkę, najpierw musisz udowodnić, że jej nie potrzebujesz. Z praw Murphy'ego